Det kunde vara värre

Tisdag förmiddag, cirka sex-sju minusgrader ute, strålande sol och ingen blåst. (För att vara Skåne förstås.) En kopp vaniljte står på tv-bordet och samsas med några lussebullar och lite knäck som ska intagas till frukost. Onyttigt? Japp. Inte så lämpligt för frukost/lunch? Deffinitivt inte. Bryr jag mig? Inte det minsta. Kommer jag röra mig utanför dörren i dag eller ens lämna soffan där jag bekvämt bäddat ner mig i mjukisbyxor och med en fleecefilt? Inte särskilt troligt.

Men vet ni vad, ibland får man faktiskt ha sådana dagar också. Nu när jag dessutom inte har speciellt mycket att göra i skolan (knappt något alls för att vara ärlig) så är det på sin plats att unna sig sådant här. Man måste ta hand om sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0